Unreal Commander

szerda, február 08, 2006

Megérte várni rá! ( De még nem tökéletes) Opera9 TP2

Nagyon vártuk, és végre megjelent. Nagyot alkottak az Operások!

- Oldal-specifikus beállítások: Egy nagyon kényelmes grafikus felületre tették a beállítások elvégzését. Nekem "élet-halál kérdése" ezen beaállítások kezelése. Sok Javascriptet használok, és bizonyos lapokon ezek a UserJS-ek összeomlást okoznak (főleg a kedvencem, az Ultimate Highlight Bookmarklet.) Ott ezzel egyszerűen kikapcsolom a UserJS-eket (vagy a UserJS-ben használom az @exclude-@include tag-eket). Vagy a felbukkanókat kell változtatnom, mint az egyszervolt mese oldalon
- Az új Előzmény struktúra már megfelel a többi böngészőben használt idősoros szerkezetnek. Szerencsére megtartották a korábbi táblázatos formát, ahol jól lehet rendezgetni őket.
- BitTorrent: Nagyszerű. Mondjuk használni inkább csak Linux disztribúciók letöltéséhez használom, de szerintem kezdő torrentezőknek nagyon hasznos.
- Block content (tartalom blokkolás): Hát ez azt hiszem mindenkit hanyatt vágott! Azt hiszem, nem kell külön kommentelés. A FireFox talán legnagyobb érvét semmisítették meg ezzel. Bár én a filter.ini-vel már szinte teljesen lefedtem a kiirtandó reklámokat, az esetleg bentmaradtakat ezzel még kiűzhetem.
- Tab preview (Előnézet a lapfülön): Érdekes funkció. Gondolom az Internet Explorer 7-től csórták az ötletet. (Bár már némelyik IE-shell korábban is tudta ezt.) tetszik a dolog, csak probléma, hogy az én Win98-mon nem működik.
- Widgets (minieszközök): Hát ebből még lehet valami. Az Opera motorját és egyes funkcióit használják, de az Opera felületén kívül. Így nyugodtan használhatók önálló programokként. Nagyon aranyosak és hasznosak. Bár nem közvetlenül az Opera böngészési élményét növelik, ám mégis forszírozzák az Opera használatát, még ha háttérben is. De ami egyszer állandóan az ember orra előtt van, azt egyszer ki is fogja próbálni. Egyedüli problémám csak az, hogy ez sem működik az én Win98 SE-m alatt. Talán csak nekem van ilyen gagyi Windows-om? :-)

Ezek csak a lényegesebbek voltak. Kompatibilitási szempontból még nincs sok tapasztalatom a preview-val kapcsolatban.

Összességében azt kell mondanom, hogy a fejlesztés gőzerővel és nagyon jó irányban folyik Operáéknál. Remélem a végleges verzióra a fenti hibák javításra kerülnek.