Unreal Commander

szombat, május 07, 2005

Opera 8 benyomások

Hát végre megérkezett. Nagyon várta mindenki. Elsősorban nem is az újdonságai miatt, hiszen a beta verziókban már minden lényeges benne volt. Hanem piaci értelemben.
A fogadtatás nagyon jó lett. Végre meglépték az indító felület egyszerűsítését. Igaz, ez engem különösebben nem érintett, hiszen egy már eddig kialakított, fullscreen-re kihegyezett beállítást használtam. Elsősorban a más böngészőről váltók számára lett érthetőbb a felület.
Meg kell mondanom, amikor az Opera 6.05-t használtam, és megjelent az Opera 7, akkor én is átálltam egy ideig a SlimBrowserre, amit most is használok az Operából hívva, ha egy oldal nagy ritkán nem jön le helyesen. Az Opera új megejelenése még az Opera felhasználóknak is ijesztő volt. Ez az idegenkedés igazából csak a 7.5-től múlt el. Az Opera 7.60 preview sorozat pedig sejtette, hogy itt valami nagy készül.
És lett! Az Opera 8 tényleg nagyon jó. Rendkívül simulékony és kényelmes. Bár egy kicsit alakítgatni kell...és lehet! De még hogy. A "Costumizing Opera" fórum igen jó ötleteket ad, a felhasználói gombok és bookmarklet-ek pedig megengedik, hogy azt csináljak vele amit akarok. Ha így folytatják az Opera fejlesztők ,akkor hamarosan az Opera is meg fog indulni a piaci ranglétrán. Biztos, hogy a legjobb, de még messze sem a leghasználtabb. De nem lehet nem szeretni!